Re: [TEKNIK] pop3 og imap server

On Thu, 31 Aug 2006 23:14:40 +0200, Jesper Thorup Nielsen
<sslug@sslug> wrote:

>Tak for tippet, men vejledningen bruger mysql og det syntes jeg er lige
>i overkanten til 10-20 mail konti, men det kan da godt være at det i den
>sidste ende er bedre?

Jeg har faktisk kun 4 mailkonti - der kommer nok lidt flere, når
ungerne bliver ældre! Tilgengæld har jeg ca. 50 mail-aliaser, fordi
jeg altid opretter et nyt, når jeg f. eks. handler pr. internet eller
deltager i spørgeundersøgelser, konkurrencer, etc. Fordelen ved
SQL-løsningen er så, at postfix ikke skal reloades, bare fordi man har
oprettet et nyt alias.

Installerer man endvidere postfixadmin, så kan kontoejeren selv ændre
password, videresende mail og lave "out-of-office"-reply (sidstnævnte
feature kræver lidt ekstra, så den droppede jeg på min egen). Alt i
alt tror jeg, at jeg brugte to afterne på at sætte det op og så har
der efterfølgende været lidt fintuning.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
Uffe R. B. Andersen - mailto:sslug@sslug