Re: [TEKNIK] tegnsæt, ubuntu

> Jeg tror ikke lige jeg forstår hvad det er du mener med ovenstående?
网 ser du når du ikke har kinesiske tegnsæt installeret. Derfor prøv
på siden http://babelfish.altavista.com/tr at indsætte ordet
net
og oversæt tegnet til kinesisk simplified. Hvis du i menubjælken hvor man
oftest skriver http://etellerandet.dk blot indsætter dette ene tegn kommer
du til omtalte side fordi nameserveren konverterer dette tegn til eks
http://62.61.157.146, som er min webmails login.

> Kan du uddybe hvad du mener her?
I stedet for en konvertering vil kineserne bruge egne IP adresser i stedet
for vores omtalte http://62.61.157.146. Har du tjekket mine henvisninger?

> Det har vi da allerede idag..
nej vores æøåÆØÅ konverteres modsat a-z tegnene.

> Servere med kinesiske tegn? ..
Ja.

> Ligesom dansker har et ønske om at vi kan bruge det danske sprog.. Jeg
> har svært ved at få øje på konflikten?
Som sagt ved jeg det ikke med sikkerhed, men det svarer måske til at de
-hvis de var danskere lavede egne programmeringssprog i stedet for if,
while og else vil skrive "hvis" "mens" "ellers" på kinesisk. Lad os se -
hvad de finder på.

> Ok og det jeg forsøger at sige er at ved at rode med ting der normalt
> ikke bør rodes med risikerer du at ødelægge funktionaliteten uden at du
> kan se det i øjeblikket.
Tak - af og til har jeg prøvet det :)

> kør listen fra:
>
> dpkg --get-selections
> igennem og kør
>
> apt-get --purge remove <programnavn>
>
> på det du ikke har brug for og hold øje med om der via dependencies
> forsvinder ting som du har brug for.
Det kan godt være jeg må slå op hvad nogle af disse programpakke-navne
står for. Men som du rigtigt skriver, så risikerer jeg at ødelægge
funktionaliteten. Jeg vil hellere gå den anden vej: Eks. vil godt fjerne
til stationære, som ikke har brug for PCMCIA, trådløs understøttelse,
gammeldags modem, batterisparing ..., TFT muligheden, samt unødige
processer, som ses hvisl jeg i en terminal skriver    top    . Det kræver
også en ekstraordinær viden.

> En anden optimering er prelink:
Tør ikke rigtig bruge den til helt nye fordi jeg selv har haft problemer
hermed under opdateringen af prelinkede programpakker.
Prelink af enkelte såsom OO har dog været success.

> Det største problem med hastigheden er KDE og/eller Gnome der er "store"
> bruger meget CPU og meget ram.. og der er ikke specielt meget at gøre
> ved det.
Ja, for destu ældre PCer, destu bedre bruger skal du være: fordi så skal
megen GUI fjernes, en mere krævende desktopmanager vælges, og så er det
svært for nye. Irriterende sammenhæng.

Hilsen

Phillip