da_DK.iso885915
da_DK.utf8
danish
dansk
[...]

set -a
  # eller
set -o allexport
LC_ALL="C" #sætter locale til "C" (engelsk) og
LC_ALL="da_DK.iso88591" # til dansk eller

On Wed, 30 Aug 2006 15:18:19 +0000
Jørgen Heesche <sslug@sslug> wrote:

> Ja OK, men hvis det er en ny installation, og man måske har taget nogle
> forkerte valg, kan det være den hurtigste måde til løsning af problemet.

Heldigvis ikke så ofte. Er der ikke en systemkonfiguration i de
fleste Linux-distributioner, som man bør slå op i og lære, fx.
RedHat/Fedora kommandolinie: setup, SuSE Yas2 og, på et højere plan
KDE-kcontrolcenter ell. lgn.

På X11-Vindues-planet er der kommet nogle GUI-conf tools til dem der
ikke kører KDE eller som har problemer med X -configure og X -probeonly,
men ok, det er mange varianter, man skal have styr på.

Hvad laver gconf forresten i mit /etc dir? Gconf ser ud som bloatware?

--
http://d-axel.dk/blox http://d-axel.dk/pub/breach/linuxbog/