Raid 5 problem

Hej, Håber der er nogle erfarne, der kan hjælpe mig med følgende:

For bl.a. at lære noget omkring Linux har jeg lavet en server af nogle gamle stumper. Den kører som filserver og har en software Raid 5 på 4 200 GB IDE harddiske - eller rettere 'havde'. Pga af en powersplitter, der ikke var robust fik 2 af harddiskene samtidigt strømudfald og da processoren derefter blev hængende i en IO måtte jeg genstarte serveren.

Nu brokker Raid'en (evms'en) sig over, at 2 af harddiskene har invalide superblocks.

Jeg benyttede i sin tid evms til at installere raid'en og fra evms-engine.log:

MDRaid5RegMgr: md_analyze_volume: Object hdd is out of date.
MDRaid5RegMgr: md_analyze_volume: Object hde is out of date.

Jeg kører Fedora core 4.

Er der nogen, der ved hvordan man får sin Raid tilbage uden at tabe alt for megen data?

Tak på forhånd

Bent Henriksen