Re: [TEKNIK] Raid 5 problem

Michael Rasmussen skrev:

On Tue, 05 Sep 2006 20:39:38 +0200, Kristian Kallenberg wrote:

Jooo, men det kræver lidt held. Det lod sig rent faktisk gøre formig for
et halvt år siden. Det kan betale sig at læse vejledningen til "mdadm"
grundigt igennem.

Mener også, at raidet kan genopbygges, hvis højest en af diskene er
crashet. Er det flere, er det mere tvivlsomt.

Lidt læsning: http://www.tldp.org/HOWTO/Software-RAID-HOWTO-8.html

Tak for linket. Jeg tror at det måske kan være værdifuldt - citat:

BTW, only mount the filesystem read-only while trying this out...

Måske kan jeg gendanne raiden vha. evms igen og så mount'e filsystemet read-only.
hvis det er muligt kan jeg måske i det mindste læse min raid og gennemføre den sidste uges backup for evms vil nok ikke røre ved indholdet (filsystemet) af harddiskene.

Jeg tror at jeg vil prøve om dette kan lade sig gøre i dag.

TAK

Bent Henriksen.