Re: [TEKNIK] Automatisk oprettelse foldere og flytning af JPEG-filer

Michael Schmidt wrote:
> Jeg ser umidelbart ingen hindring for at dette kunne være et
> bash-script,  jeg ved bare ikke hvordan jeg får exif-datoen ud uden
> gqview og højreklik  mm.

Programmet jhead kan vist være en stor hjælp til at fiske
exif information ud. Du kan bruge det til at sætte timestamp
på dine filer eller til at rename dem til dato-klokkeslet.jpg

Det kan også autorotere portrait billeder, hvis dit kamera
har sensor for dette.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08