Re: [TEKNIK] Automatisk oprettelse foldere og flytning af JPEG-filer

On Fri, 08 Sep 2006 15:36:27 +0200, Mogens Kjaer <sslug@sslug> wrote:

Michael Schmidt wrote:
Jeg ser umidelbart ingen hindring for at dette kunne være et
bash-script,  jeg ved bare ikke hvordan jeg får exif-datoen ud uden
gqview og højreklik  mm.

Programmet jhead kan vist være en stor hjælp til at fiske exif information ud. Du kan bruge det til at sætte timestamp på dine filer eller til at rename dem til dato-klokkeslet.jpg
Kan godt gennemskue hvordan exif timestamp ændres og hvordan fil omdøbes til datoformat, men kan altså ikke få jhead til at outputte exif timstamp i ISO-format som eneste output streng.

Tror nu nok jeg vil benytte omdøb-til-exif-tid funktionen, da jeg er enig i at det er mere sigende end f.eks. img01001.jpg

-- Med venlig hilsen /Zmit/ RLU # 314205