Gentoo : Manglende /var/log/messages

Jeg har endnu et mystisk problem, som jeg håber nogle kan hjælpe med.

jeg har på et tidspunkt forsøgt og kopiere data/installation fra en fysisk harddisk til en anden, da en af partitionerne var ubrugelige.

I min iver lykkedes det mig desværre og forsøge og kopiere var partitionen oveni sig selv, umiddelbart burde dette ikke betyde noget (mente jeg), da den ikke kan erstatte sig selv med sig selv.

MEN efterfølgende oplever jeg følgende mærkelige ting.

der er ingen fil der hedder /var/log/messages til gengæld er der oprettet et tomt messages bibliotek.
sletter jeg biblioteket messages, og genstarter serveren, så har jeg en messages fil, indtil ca dagen efter omkring middag - hvorefter den igen har et tomt bibliotek og ingen fil.

Jeg synes faktisk også jeg mangler en masse andre logfiler i /var/log biblioteket - men messages er nu den jeg savner mest:)

Nogen der ved hvor man kan pille!!

på forhånd tak.

Mvh

Jesper Fanø