Re: [TEKNIK] Gentoo : Manglende /var/log/messages

Jørgen Heesche skrev:
Der er næppe nogen trylleformular, der kan løse problemet, men jeg ved det ikke.

Det forventede jeg heller ikke - det er vel lidt det der er charmen med linux frem for windows, her har vi ikke altid en lille wizard vi kan dobbeltklikke på
Fejlen skal nok rettes med håndkraft.

ingen problem hvis bare jeg ved hvor :)
Du nævner et messages bibliotek, det er forkert, messages er en fil. Det burde bare virke ved i /var/log at slette filen messages (og biblioteket messages, hvis der er oprettet sådan et). På samme måde skulle alle andre log-filer kunne genoprettes.

Hvilket (som jeg skriver) virker.... indtil ca næste dag omkring middag, hvorefter den laver samme nr - har checket cron der er ingenting der kører der!!

Og tillad mig lige et godt råd, brug ikke cp til så stor en kopieringsopgave, brug tar.
tar cpvf - FILE-LIST | gzip -c > FILE.tar.gz
hmm - hvis mit formål var og "klone" en partition til en anden partion, så er det ikke utænkeligt at du har ret i cp ikke er den rigtige løsning - men tar..... det ville vel skabe en pakket udgave af filstrukturen - og det er jo ikke det jeg er interesseret i.
Jeg sidder faktisk også og bruger cp til kopiering af store datamængder dagligt - er der nogle alternativer som giver en bedre performance, hurtigere kopiering men som efterlader filerne as-is blot på en anden lokation.

mvh

Jesper Fanø