Re: SV: SV: [TEKNIK] [Man glende ÆØÅ på samba efter Rsync

On Tue, Sep 12, 2006 at 02:56:53PM +0200, Jesper Fanø wrote:

> Tager jeg en locale skriver den da_DK.ISO885915 ud for de forskellige
> options.
>
> I /etc/samba/smb.conf er codepage sat til 850 og character set til 8859-1 -
> har sågar fundet et sted hvor der stod man kunne sætte valid charakter æ:Æ
> ø:Ø å:Å men det hjalp heller ikke.

codepage 850 blev brugt af DOS. Jeg ved ikke om WinXP og  nyere
stadig anvenender denne.

> Men jeg har været omkring utf-8 problematikken (ikke at jeg overhovedet er
> kommet til bunds i om det er det)

Du må finde ud af hvordan UTF-8 tegn havner i filnavne, evt. ved
at teste og gemme filer på de forskellige systemer.
Måske det er en den server/client du hentede filer fra med rsync
der havde gemt i UTF-8 i stedet for iso-8859-15 ?

PS.
Evt. må du lave et lille script på serveren der kan omdøbe
filerne til det ønskede tegnsæt.

--
mvh Frank Damgaard  |