Re: [TEKNIK] Intialisering af serielle porte.

> Jeg vil bruge en seriel port på pc'en til styring på den måde ar RTS
> trækker et relæ.
> Det giver mig det problem at under boot pulses denne pin utallige gange.
> Jeg kan leve med at hardwaren selv  går det tidligt i boot.
> Det jeg gerne ville undgå er det der sker senere i opstarten.
> Jeg har en mistanke om at det kan være detektion af seriel mus jeg ser.
> Jeg bruger en Centos 4.4

> Er der nogen der har erfaring med dette.

> Hilsen
> Jesper

Jeg leste nettopp:
http://phk.freebsd.dk/Gasdims/
Jeg la merke til at han brukte en paralell port.
Det er kanskje en grunn til det som jeg ikke kjenner.

Jeg sluttet med seriel mus for noen år siden fordi de ikke alltid ble detektert
ved bruk av forskjellige Knoppix.

Jeg aner ikke hvorfor.

Jeg vil anbefale deg ett søk på Google

Mvh