Re: [TEKNIK] harddiskfejl - kan data reddes?

Keld Jørn Simonsen skrev:

> Hvad er det for nogen filsystemer? Jeg har lavet noget patch til ext3 som
> kan redde data, selv om disken er beskadiget.
> http://std.dkuug.dk/keld/readme-salvage.html .
NTFS

[snip]
> Jeg ville kopiere den syge disk over på en rask disk, før jeg begyndte
> på at redde noget.
Hvordan går bedst omkring dette?
Jeg kan ikke mounte partionen.

den beskadigede disk har en partion (/dev/hdb1) 80 gb
Den eneste disk som er tilrådighed har plads til rådighed er hdc.
hdc har en partition hdc1 på 80 gb og ca 160 gb upartioneret.