Re: [TEKNIK] Ulæselig video DVD

Fri, 22 Sep 2006 17:25:44 +0200, Hans Hvelplund Odborg <sslug@sslug> skrev:

Michael Schmidt skrev:

Hej
Jeg har fået en DVD-film, som jeg simpelthen ikke kan få til at spille.
Når jeg sætter den i drevet er det som om hele devicet bliver defekt.
Hverken dd, cat eller vobcopy kan læse fra det -og VLC og MPlayer melder
også pas.
Jeg har en enkelt eller to gange haft held med at bruge dvdbackup
(http://dvd-create.sourceforge.net/) når vobcopy ikke ville (eller var det
omvendt? - det er længe siden).

Jeg ved godt det er lidt sparsom information, men jeg vil hellere levere
noget, der er specifikt forespurgt end bare at klippe-klistre alt hvad
der kommer af brokke-"lyde" fra systemet.
Hvad siger dmesg, vobcopy

Jeg tror jeg har gennemskuet fejlen:
Mit drev er simpelt hen for gammelt og slidt.
X-CD-Roast melder høfligt: "Der er ingen CD i læseren" i det håb at jeg kunne lave en kopi.

-- Med venlig hilsen /Zmit/ RLU # 314205