Re: [TEKNIK] harddiskfejl - kan data reddes?

Hans Hvelplund Odborg wrote:
Jeg har lige fået en disk i hånden som en kammerat gerne vil hente ca 5000
billeder ud fra. Der er (naturligvis) ingen backup.

Jeg frygter at alt er tabt. Er der noget jeg kan gøre inden harddisken
bliver sendt til de evige jagtmarker?

Der går rygter om at en tur i fryseren i visse tilfælde kan afhjælpe afhængig af fejl-typen. Læs også http://www.deadharddrive.com/ som jeg lykkeligvis ikke har prøvet (selvom det umiddelbart virker ret simpelt _hvis_ man kan finde det helt samme mærke). Har selv lige haft en bekendt der er kommet med to diske der er døde en uge efter hinanden og hvor der ikke var blevet lavet backup (hvad er det med folk; de _ved_ jo godt at disken dør på _et_ eller andet tidspunkt); så jeg vil muligvis prøve metoden (selvom jeg tvivler på at jeg kan finde det samme mærke).

Med venlig hilsen Preben