inittab, kbrequest og keycodes

Hej

Jeg kan i inittab se, at jeg kan definere en kommando for en særlig keyboard event:

# Action on special keypress (ALT-UpArrow).
kb::kbrequest:/bin/echo "Keyboard Request--edit /etc/inittab to let this work."

Og det virker fint: Når jeg trykker ALT-Pilop udføres den angivne kommando.

Jeg kan læse mig til, at det sker fordi jeg i min keymap definition har noget a la:

alt keycode 103 = KeyboardSignal

Spørgsmål:
1) Hvor kan jeg finde den keymap definition på min debian stable?
2) Eller bedre: hvordan kan jeg definere, at en anden taste-kombination skal sende 'KeyboardSignal' der fanges af inittab?
- helst vil jeg bare definere det i .bashrc eller lignende

Skal gerne virke både udenfor og under X.

/ Kristian, debian sarge.