Re: [TEKNIK] Opsætning af Samba

On Tuesday 03 March 2009, E. Sjørlund wrote:
> Samba er jo en server, mon ikke det er samba-client du skal have fat i her?
> Det er cups, der skal have fat i de printere, og altså cups, der skal
> bruge samba-clienten til at tilgå dem. Din kollegas maskine vil optræde
> som en printserver, som cups så skal benytte sig af.

Jeg har installeret samba, samba-common og nautilus-share. Men jeg kan ikke
finde en samba-client pakke i Adept Manager.

Der er jags (Just Another GTK+ Samba Client) og et par forskellige samba
browsers. Men ikke en pakke der hedder samba-client.

Men printerinstallationen i CUPS kan godt finde én af de 2 grupper der er på
vores interne net, men den finde rikke noget i den gruppe. Og den gruppe den
ikke finder er selvfølgelig den jeg skal finde printeren i. :-(

> Samba-client er sikkert fulgt med, som det tynde øl.

Har lige spurgt ham. Han kan ikke huske hvad han installerede (det er over et
år siden han gjorde det), men han 'greb sikkert alt der hed noget med Samba'.

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  sslug@sslug
plotter: a deceitful person