Re: [TEKNIK] ssh: kan ikke længere logge in d

Kristian Nørgaard skrev:
Uden at jeg er bekendt med ændringer, hverken hos mig eller hos remote server, så kan jeg ikke længere logge ind.

Fejl meddelelsen er:
ssh_exchange_identification: Connection closed by remote host

Er jeg blevet blacklistet?
Eller er "noget" blevet ændret?
Har program opdateringer spillet mig et puds?

Her er det fulde "verbose" output:
-----------------------------------

sslug@sslug ssh -vvv sslug@sslug
OpenSSH_5.1p1 Debian-3ubuntu1, OpenSSL 0.9.8g 19 Oct 2007
debug1: Reading configuration data /home/krx/.ssh/config
debug1: Reading configuration data /etc/ssh/ssh_config
debug1: Applying options for *
debug2: ssh_connect: needpriv 0
debug1: Connecting to ssh.itu.dk [130.226.142.12] port 22.
debug1: Connection established.
debug1: identity file /home/krx/.ssh/identity type -1
debug3: Not a RSA1 key file /home/krx/.ssh/id_rsa.
debug2: key_type_from_name: unknown key type '-----BEGIN'
debug3: key_read: missing keytype
debug3: key_read: missing whitespace
[...]
debug2: key_type_from_name: unknown key type '-----END'
debug3: key_read: missing keytype
debug1: identity file /home/krx/.ssh/id_rsa type 1
debug1: Checking blacklist file /usr/share/ssh/blacklist.RSA-2048
debug1: Checking blacklist file /etc/ssh/blacklist.RSA-2048
debug3: Not a RSA1 key file /home/krx/.ssh/id_dsa.
[...]
debug1: identity file /home/krx/.ssh/id_dsa type 2
debug1: Checking blacklist file /usr/share/ssh/blacklist.DSA-1024
debug1: Checking blacklist file /etc/ssh/blacklist.DSA-1024
ssh_exchange_identification: Connection closed by remote host

-----------------

NB: Når jeg ssh'er til en anden server ( som jeg også plejer at kunne logge ind på uden videre, får jeg også fejl, dog en anden:
"Permission denied (publickey)"

Jeg har ikke flere end de to server'e som jeg kan afprøve...

mvh Kristian
Ubuntu 8.10

Prøv at flytte/fjerne denne fil

~/.ssh/id_dsa

og prøv så igen - det lader umiddelbart til at det er din nøgle den brokker sig over!

/Frank