Re: [TEKNIK] Problemer med at installere ekstra SATA harddisk på et eksisterende system (FC9)

2009/3/3 Jesper K. Pedersen <sslug@sslug>:

> Jeg er løbet ind i et problem med at installere en ekstra harddisk på
> min ene computer.

[...]

> Min sata controller er en SiI 3114 - men jeg tror ikke det er den som
> giver problemet (mere et problem for grub at finde den korrekte mapping
> af diskene for at kunne loade kernen)
>
> Nogen ideer?

Sæt labels på dine partitioner og refererer til labels i grub og
/etc/fstab istedet for
/dev/et-eller-andet

så istedet for root=/dev/... skal du skrive
root=LABEL=rod (eller hvad din label på rodpartition nu er blevet sat til).

Mvh
Martin