Re: [TEKNIK] Opsætning af Samba

Jens Bang skrev:
On Tuesday 03 March 2009, E. Sjørlund wrote:
Hvad i min opsætning kan give mig de problemer?
Din firewall måske?

Jeg har godt nok en firewall installeret, men den er, ifølge Webmin, sat til /ikke/ at aktivere ved boot. Hvordan checker jeg at det er rigtigt at den ikke kører? Det er IPtables.

Check firewall som root:

iptables -L

skal give

Chain INPUT (policy ACCEPT)
target     prot opt source               destination

Chain FORWARD (policy ACCEPT)
target     prot opt source               destination

Chain OUTPUT (policy ACCEPT)
target     prot opt source               destination

- så er der i hvert fald hul igennem :-)

Med venlig hilsen/Best regards
Verner Kjærsgaard
Open Source Academy
+45 56964223