Re: [TEKNIK] Opsætning af Samba

On Tuesday 03 March 2009, Jens Bang wrote:
> Jeg har installeret samba, samba-common og nautilus-share. Men jeg kan ikke
> finde en samba-client pakke i Adept Manager.

Så fandt jeg den. Samba klient pakken hedder smbclient, og den var allerede
installeret, så det er ikke derfor at det ikke vil virke.

Det ville dog også undre mig at det at jeg kunne finde den ene gruppe (ASTRA)
på netværket, men ikke den anden (WORKGROUP), skulle være fordi
klienten /ikke/ er installeret. :-)

Men jeg finder stadig ingen computere i den gruppe jeg kan finde (som
selvfølgelig er den jeg selv er i).

Hvad i min opsætning kan give mig de problemer?

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  sslug@sslug
Double your drive space! Delete Windows!