Re: [TEKNIK] Opsætning af Samba

Jens Bang skrev:
> Jeg kører Ubuntu 8.04 på en Lenovo T61 laptop.
>
> Jeg har prøvet at sætte samba op på min maksine, så jeg kan få adgang til at
> skrive ud på en af mine kollegers Windows PC dorbundne printer her på
> kontoret. Men det vil ikke rigtig virke. Jeg kan se én ud af de 2 workgroups
> der er på det interne net her, men ingen af de maskiner der er i gruppen.

Samba er jo en server, mon ikke det er samba-client du skal have fat i her?
Det er cups, der skal have fat i de printere, og altså cups, der skal
bruge samba-clienten til at tilgå dem. Din kollegas maskine vil optræde
som en printserver, som cups så skal benytte sig af.

> Og ham der fik det til at virke på hans Ubuntu maskine 'installerede bare
> samba' og så kørte det. Jeg har prøvet at rette min smb.conf til, så den har
> præcis de samme settings som hans, men det hjælp ikke.

Samba-client er sikkert fulgt med, som det tynde øl.