Re: [TEKNIK] Opsætning af Samba

On 03/03/2009, at 12.51, Jens Bang wrote:

Jeg kører Ubuntu 8.04 på en Lenovo T61 laptop.

Jeg har prøvet at sætte samba op på min maksine, så jeg kan få adgang til at
skrive ud på en af mine kollegers Windows PC dorbundne printer her på
kontoret. Men det vil ikke rigtig virke. Jeg kan se én ud af de 2 workgroups der er på det interne net her, men ingen af de maskiner der er i gruppen.

Og ham der fik det til at virke på hans Ubuntu maskine 'installerede bare samba' og så kørte det. Jeg har prøvet at rette min smb.conf til, så den har
præcis de samme settings som hans, men det hjælp ikke.

Har du også (gen)startet samba efter at du har lavet dine ændringer?

Kan du ikke bare snakke direkte med printeren?

Foruden samba skal du nok også have et printsystem. Hvilket printsystem bruger din kollega?