Re: [TEKNIK] cups printer server setup

Atte André Jensen wrote:
Hej

Jeg er aldrig blevet særligt gode venner med cups opsætning. Nu sidder jeg med det igen og i stedet for bare at kopiere de gamle opsætningsfiler, vil jeg prøve "bare" at sætte det op påny.

Serveren er en frisk installeret debian/lenny.

Jeg har installeret firefox på serveren og har sat printeren på via http://localhost:631. Jeg har fået oprettet (via web interfacet) en /etc/cups/printers.conf:
---- SKIP-----

Dernæst kan jeg ikke "se" printeren fra maskiner på netværket, fx i ubuntu/gnome:System->administration->printing eller via lpq (jeg printer nemlig ofte vha "lpr" på kommandolinjen.

Jeg håber der er nogen som har gennemskuet cups bedre end jeg, og som kan hjælpe mig videre. På forhånd tak for enhver feedback.

Jeg har ikke erfaring med printer i netværk, men måske kan dette bruges:

http://www.debianadmin.com/setup-cups-common-unix-printing-system-server-and-client-in-debian.html
Setup CUPS  Server and Client in Debian

Eller dette:
http://www.linuxforums.org/servers/howto:_fileserver_with_samba_and_printserver_with_cups.html
HOWTO: Fileserver with Samba and Printserver with CUPS

--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche
mailto:sslug@sslug