Re: [TEKNIK] Opsætning af Samba

On Tuesday 03 March 2009, Jon Bendtsen wrote:
> Har du også (gen)startet samba efter at du har lavet dine ændringer?

Ja, det gjorde jeg med /etc/init.d/samba restart

> Kan du ikke bare snakke direkte med printeren?

Nej, den er forbundet til en kollegas Windows PC, som deler den på nettet.

> Foruden samba skal du nok også have et printsystem. Hvilket
> printsystem bruger din kollega?

Det ved jeg ikke. Det spørger jeg ham lige om. Men jeg må have noget
installeret, for jeg kan godt skrive ud på en printer der er forbundet
direkte til min USB port. Jeg mener at jeg bruger CUPS. Hvordan checker jeg
det?

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  sslug@sslug