Regel for SSH i iptables

Hej Guruer,

- jeg har en iptables firewall, hvori jeg har tilladt at kunne connecte via SSH (port 22). Nu vil jeg gerne snøre posen lidt mere, således at kun 3 bestemte IP'er kan få adgang.

Her er den nuværende linie:

-A input_ext -p tcp -m tcp --dport 22 -j ACCEPT

Den vil jeg i første omgang ændre til:

-A input_ext -p tcp -m tcp -s 87.50.243.98 --dport 22 -j ACCEPT

for dermed at spærre for alle andre end lige netop mig selv. Hvad nu hvis jeg vil åbne for 3 flere IP'er, hvordan er syntaksen så?

- som altid, tak!

Med venlig hilsen/Best regards
Verner Kjærsgaard
Open Source Academy
+45 56964223

Novell Certified Linux Professional 10035701