SV: Re: [TEKNIK] Kryptering af /home

--- Jens Tornøe <sslug@sslug> skrev:

> Nej, det er klart. Men jeg håbede der var en
> mulighed for, at når brugeren
> logger ind på Debian-boksen med sit kontonavn +
> password, så låses
> krypteringen op. En form for authentication, der
> checker om en gyldig bruger
> er logget korrekt på som betingelse for at den
> krypterede folder låses op.
> Men den mulighed eksisterer måske ikke?

Du kunne prøve at kigge på PAM-mount ?

http://pam-mount.sourceforge.net/

Og så vidt jeg husker kan man finde et eksempel i
Kenneths bog (skamløs reklame følger :-) ):

http://www.packtpub.com/pluggable-authentication-modules/book

Mvh
-- Jan Holst Jensen

      Trænger du til at se det store billede? Kelkoo giver dig gode tilbud på LCD TV! Se her http://dk.yahoo.com/r/pat/lcd