Re: [TEKNIK] Kryptering af /home

"Mogens Kjaer" <sslug@sslug> wrote in message
news:sslug@sslug

> Nogen skal jo indtaste et password på et-eller-andet tidspunkt,
> ellers er krypteringen ikke meget værd.

Nej, det er klart. Men jeg håbede der var en mulighed for, at når brugeren
logger ind på Debian-boksen med sit kontonavn + password, så låses
krypteringen op. En form for authentication, der checker om en gyldig bruger
er logget korrekt på som betingelse for at den krypterede folder låses op.
Men den mulighed eksisterer måske ikke?

/Jens