Re: [TEKNIK] Dell XPS13

Citat af "Karsten Bolding" <sslug@sslug>:

Jeg er i tvivl om hvilken Linux distribution jeg skal installere. Regner
med det bliver Ubuntu - men spørgsmålet er: Hvilken version?

Første valg er 32 vs. 64 bit. Er der nogle show-stoppers ved 64 bit.
Maksinen kommer med 4GB memory og dem vil jeg jo gerne udnytte. Hvad med
flash, java, openoffice, vmware?

Hvis du har en 64bit procesor, er det rigtige valg et 64bit operativsystem. På GNU/Linux platformen er det meget få programmer som kører 32bit. For mit vedkommende drejer det sig kun om java og flash, men dette er vist ved at blive løst i skrivende stund.

Næste spørgsmål - er Ubuntu 9.04 i en brugbar status. Jeg vil genre
prøve med Ext4. Det er OK den er lidt flaky indtil den officielle
version udkommer sidst i april.

ext4 fungerer fint, du kan se den sammenligning jeg har lavet her:

http://incoming.kallenberg.dk/tiobench/

/kallenberg