Re: [TEKNIK] Re: Dell XPS13

Karsten Bolding wrote:
Her kommer lige en status p? installationen.

Schenkers underleverand?r - GLS - kunne ikke finde mit hus - s?
maksinen ankom f?rst om fredagen.

Jeg fors?gte med 64bit versionen af Ubuntu 9.04 og selve installeringen
gik let og smertefrit. Jeg l?b imidlertid hurtigt ind i et problem med
googleearth (som jeg benytter i arbejdsmaessig sammenhaeng).
Hurtig re-installation af 32bit udgave af Ubuntu 9.04.

Hermed opstod nyt problem. Maskinen har 4GB memory som ikke kan ses med
standard kernen - faktisk giver top kun:
Mem:   2319520k total,   903476k used,  1416044k free,    39932k buffers
Jeg forst?r ikke at det ikke er godt 3GB der rapporteres.

Jeg pr?vede at installere server-versionen men kan ikke f? nvidia til at
virke.

Konklusion er at jeg i ?jeblikket er lidt i tvivl om hvad jeg skal. Leve
med godt 2GB memory i 32bit men hvor de fleste programmer ser udtil at
virker OK - eller re-installere 64bit versionen igen - og tage de kampe
det giver.

Hvilken kerne bruger du i ubuntu?
Se det med uname -a

Prøv evt en kerne med understøttelse af mere RAM. Jeg bruger ikke ubuntu så jeg ved ikke hvad den givetvis skulle hedde.

/Magnus