MySQL og nogle fuldstændige tosser

Hej liste,

- jeg er løbet ind i et fuldstændig absurd problem. Hør blot..
- et firma installerer noget administrationssoftware. Normalt opretter de en MySQL på windows, nu har de opdaget at brugerne gerne vil ha' en MySQL på Linux.

Det foregår herefter sådan, at under installationen skal de ha' alle rettigheder til MySQL'n, hvorefter de opretter deres egen superbrugerkonto på MySQL'n OG SLETTER ROOT OG ALLE ØVRIGE KONTI. Fandeme!

Det gør de af sikkerhedshensyn. Siger de. Altså udelukker os selv, ejerne fra vores egen MySQL. Og sikrer at kun deres forpu.... software kan have en DB på serveren.

Jeg har en forfærdelig lyst til at lade dem installere deres skrammel på en MySQL og herefter geninstallere root osv., hvorefter jeg igen ejer min MySQL.

Any ideas, hvordan drejer man den? Kan man overhovedet?

Med venlig hilsen/Best regards
Verner Kjærsgaard
Open Source Academy
+45 56964223