Re: [TEKNIK] Opsætning af Samba

Jens Bang wrote:

> Det fortæller mig hvilke regler der er i firewallen (og der er en del). Men
> hvad sker der hvis firewallen ikke kører når jeg kører kommandoen? Får jeg en
> besked om at den ikke kører? Eller startes firewallen automatisk?

Hvis iptables modulerne er loadet og der ingen firewall er konfigureret
får man tre tomme lister, der hver har policy ACCEPT:

# iptables -L
Chain INPUT (policy ACCEPT)
target     prot opt source               destination

Chain FORWARD (policy ACCEPT)
target     prot opt source               destination

Chain OUTPUT (policy ACCEPT)
target     prot opt source               destination

Dvs. reelt ingen firewall.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Mobile: +45 22 12 53 25