Re: [TEKNIK] Re: Dell XPS13

On Sun, Mar 08, 2009 at 12:34:03 +0100, Martin Møller Skarbiniks Pedersen wrote:
> 2009/3/8 Karsten Bolding <sslug@sslug>:

<snip>

> Lidt vildt at bruge Ubuntu 9.04 på det her tidspunkt, da den ikke
> er færdig endnu.
> Hvorfor ikke Ubuntu 8.10 64bit ?

den vaesentligste (eneste grund til 9.04) er support for ext4

> googleearth er p.t. kun til 32 bit, men det burde kunne køre under 64bit med
> de rigtige libraries.
> Se http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=474790

jeg installerede ia32 libs og googleearth starter men fryser efter
splash-screen. Kan ogs? have noget at g?re med xorg 1.6 og OpenGL?

> Hvis du maskinen/bios og kernen understøtter PAE, så har du adgang til al rammen
> i 32bit mode.

det vil jeg checke.

> Men jeg synes at du skal installerer 64bit versionen men version 8.10 og få
> installerer de rigtige pakker, så du også kan bruge 32bit libs på maskinen.

se ovenfor vedr. ext4

> /Martin

Karsten

Karsten Bolding                    Bolding & Burchard ApS
Strandgyden 25                     Phone: +45 64422058
DK-5466 Asperup                    Fax:   +45 64422068
Denmark                            Email: sslug@sslug

http://www.findvej.dk/Strandgyden25,5466,11,3

Q: What is irony?
A: Almost the same as goldy and bronzy - just made of iron ...