Re: [TEKNIK] Re: Dell XPS13

2009/3/8 Karsten Bolding <sslug@sslug>:
> Her kommer lige en status p? installationen.

[...]
> Jeg fors?gte med 64bit versionen af Ubuntu 9.04 og selve installeringen
> gik let og smertefrit. Jeg l?b imidlertid hurtigt ind i et problem med
> googleearth (som jeg benytter i arbejdsmaessig sammenhaeng).

Lidt vildt at bruge Ubuntu 9.04 på det her tidspunkt, da den ikke
er færdig endnu.
Hvorfor ikke Ubuntu 8.10 64bit ?

googleearth er p.t. kun til 32 bit, men det burde kunne køre under 64bit med
de rigtige libraries.
Se http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=474790

> Konklusion er at jeg i ?jeblikket er lidt i tvivl om hvad jeg skal. Leve
> med godt 2GB memory i 32bit men hvor de fleste programmer ser udtil at
> virker OK - eller re-installere 64bit versionen igen - og tage de kampe
> det giver.

Hvis du maskinen/bios og kernen understøtter PAE, så har du adgang til al rammen
i 32bit mode.

Men jeg synes at du skal installerer 64bit versionen men version 8.10 og få
installerer de rigtige pakker, så du også kan bruge 32bit libs på maskinen.

/Martin