Re: [TEKNIK] Kryptering af /home

Jens Tornøe wrote:
> Tak for henvisningen til cryptmount, det var umiddelbart nemt at sætte op.
> Men hvordan undgår jeg at brugeren skal indtaste password, jf. mit første
> indlæg?

Nogen skal jo indtaste et password på et-eller-andet tidspunkt,
ellers er krypteringen ikke meget værd.

Du kan fx lave en separat /home partition som er krypteret.
Hvis den mountes ved boot skal man så indtaste passwordet dér
en gang for alle (indtil næste reboot).

Mogens

--
Mogens Kjaer, sslug@sslug