Re: [TEKNIK] Opsætning af Samba

On Wednesday 04 March 2009, Verner Kjærsgaard wrote:
> Check firewall som root:
>
> iptables -L

Det fortæller mig hvilke regler der er i firewallen (og der er en del). Men
hvad sker der hvis firewallen ikke kører når jeg kører kommandoen? Får jeg en
besked om at den ikke kører? Eller startes firewallen automatisk?

Hvis firewallen kører, hvordan stopper jeg den så? Jeg har ikke noet
i /etc/init.d hvis navn starter med i (som i iptables), men der er et script
der hedder guarddog, som vist er noget firewall. Men det vil ikke stoppes, da
det ikke kan startes pga. en manglende opsætningsfil (/etc/rc.firewall). :-)

Så mit spørgsmål er stadig: Hvordan sikrer jeg mig at der ikke kører en
firewall på min maskine? :-) Jeg er lige nu ligeglad med hvilke regler der
evt måtte være i firewallen, så længe jeg kan være sikker på at den ikke
kører mens jeg tester udskrift via samba.

--

        |\     _,,,---,,_       Greetings, Jens
      |,4-  ) )-,_. ,\ (  `'-'  sslug@sslug
The fewer the facts, the stronger the opinion.