"notes" software m sync

Hejsa

Jeg tager noter ("notes") på min sony ericsson 600i, som sync'er (sammen med kalender og kontakter) til scheduleworld. På laptoppen kører jeg thunderbird som sync'er kalender (lightning) og kontakter med scheduleworld.

Problemet er at jeg ikke kender til et "notes"-program der kan sync'e til fx scheduleworld (og derudover kender jeg ikke alverden til de tekniske begreber bag synkronisering, så jeg ved ikke hvor jeg skal lede). Er der nogen der har erfaring med eller kendskab til et sådant program?

NB: Jeg kører Ubuntu 8.04/gnome...

--
Atte