Re: [TEKNIK] kubuntu amd64

Jørgen Heesche wrote:
Gunner wrote:
Min arbejdsbærbare er en Dell D630, dejlig 64bit dual core bla bla bla
bærbar - jeg anvender en 32 bit Ubuntu på den - Mine primære arbejdsopgaver består i at udvikle JEE, hvilket jeg gør med Sun JDK 6 samt Netbeans - ingen
af disse ting har givet mig problemer :-)
fantastisk  -  svaret på alle mine bønner (forhåbentligt).

En 64 bits CPU har en addresse længde på 64 bit.
En 32 bits applikation har 'kun' addresser på 32 bit, men kan alligevel benytte en 64 bits CPU pga. begrebet zero-extension.
  http://chortle.ccsu.edu/AssemblyTutorial/Chapter-11/ass11_3.htm

Sorry! Galt link, der manglede et l til sidst.
http://chortle.ccsu.edu/AssemblyTutorial/Chapter-11/ass11_3.html
--
Med venlig hilsen

Jørgen Heesche