Re: [TEKNIK] libtar.so.0

On Tue, 24 Mar 2009 12:49:46 +0000 (UTC)
sslug@sslug (Mikkel Meinike Nielsen) wrote:

> Hej
> Efter at jeg uden held på forskellige måder have forsøgt at
> kompilere/installere tromme sekvenser hydrogen valgte jeg at finde en
> precompileret deb pakke, pakke den ud og tjekkede dependenceis med
> ldd. Der manglede 5 libs som jeg så en for en fandt på nettet med RPM
> serch og fik på plads. Enden kompilerede selv eller fik fat i nogle
> prekompilerede. Til sidst stod jeg så tilbage med en dependencie som
> jeg ikke kunne få fat i. Den hedder libtar.so.0.
> Når jeg søger den i RPM serch får jeg en pakke som hedder libtar som
> [...]

På Debian hedder pakken hvor libtar.so.0 (symlink til libtar.so.0.0.0)
forfindes bare "libtar" men der vidste du måske allerede.
Men hvis du selv vil compile den kan original source hentes her:
http://ftp.de.debian.org/debian/pool/main/libt/libtar/libtar_1.2.11.orig.tar.gz

Jeg er ikke så god til C, men er libtar.a ikke bare
et object der ikke er linket med noget?! Måske det først bliver gjort
når man køre "make install"

- Lasse