Re: [TEKNIK] Super sikker USB Pen Installation

2009/3/19 Michael Schmidt <sslug@sslug>:
> Hej NG
> Jeg pusler lidt med at lave en sikker Live/USB-Pen løsning, der skal give
> brugeren mulighed for at benytte en hvilken som helst PC, der kan boote på
> USB, starte en (låst) webbrowser sesion, der automatisk forbinder til en
> loginside hvorfra der startes en citrix session.
> Det lyder jo simpelt nok, men giver mig nogle udfordringer hvortil jeg
> behøver lidt navigationshjælp for at komme i den rigtige retning.
>
> Den ideele løsning ligner følgende
>
> Sæt USB-Pennen i og tænd maskinen
> [...]

tjek Debian-live http://debian-live.alioth.debian.org/ . Lenny virker fint.

Vedr. ram sessions: har ikke prøvet selv men du kan måske script dig
frem, ellers se pakke flashybird:
http://packages.debian.org/stable/admin/flashybrid

vedr. cittrix client: lh_config supporterer også 3.party pakker, tjek
FAQ hvordan men gør:

http://wiki.debian.org/DebianLive/FAQ

;-)

--