Re: [TEKNIK] Mild panik: MAC adresse på ny maskine

2009/3/21 Michael Rasmussen <sslug@sslug>:

> MAC og IP er to helt forskellige ting. MAC findes på link laget mens
> IP befinder sig på netværkslaget.

Jo tak det ved jeg alt om, ingen grund til den belærende tone.

Men hvis C3 maskinen ikke har fået en ip-adresse, så
optræder den ikke jo i en andens maskinens arp-tabel.

Anyway, hvorfor ikke bare sniffe efter DHCP-request fra C3-maskinen med
wireshark.

/Martin