Re: [TEKNIK] Kryptering af /home

""E. Sjørlund"" <sslug@sslug> wrote in message
news:sslug@sslug
> Han må jo kunne skaffe sig adgang, siden han kunne stjæle maskinen i
> første omgang.

Det er rigtigt, at løsningen ikke er 100% bulletproof. Der er ikke noget der
slår et kodeord, som skal tastes ind ved hver reboot, eller en nøgle på en
USB-stick. Men da det ikke er attraktivt for mig, giver MAC-løsningen det
bedste match mellem funktionalitet og sikkerhed, synes jeg. Alt andet lige
bliver sikkerheden mange gange bedre end ved et ukrypteret setup.

> Jeg synes egentlig, at din ide er ret smart, men du har jo lidt at huske
> på, den dag du får et nyt abonnement med en ny kasse på væggen.

Cryptsetup + LUKS giver mulighed for at have flere nøgler, så jeg kan altid
låse op med et normalt kodeord.

> Og så er
> det altså ikke særligt sikkert at benytte en oplysning, som ligger frit
> tilgængeligt i verden.

Er min routers MAC virkelig frit tilgængelig i verden?

/Jens