Re: [TEKNIK] Backup over ustabil netforbindelse

On 19/03/2009, at 15.59, Doc Nielsen wrote:

2009/3/19 Søren Loft <sslug@sslug>:
Hej alle

Skal tage backup fra en winXP klient til Linux. Har eksperimenteret med Cygwin og rsync. Oprettelse af forbindelse, autorisation og kopiering af
filer (over SSH - kryptering et must) fungerer fint.

Forbindelsen mellem de to maskiner er derimod ustabil. Jeg har brug for en
løsning der tager højde for dette - ie. kan genoptage afbrudte
forbindelser/overførsler.

Nogen forslag?

WinSCP genoptager selv forbindelsen hvis den tabes, og den
understøtter genoptagelse af overførsler.
Jeg bruger den selv til at overføre film til min laptop via wifi, og
signalet fra serveren til laptoppen er meget lavt når jeg ligger i min
seng i soveværelset i den anden ende af hytten. WinSCP klarer opgaven
tilfredsstillende :)

kør nogle scripts som opdager at rsync exitede med en fejl og så genstart rsync hvis det sker?