Re: [TEKNIK] "ln -s" och apache 2

Jesper K. Pedersen skrev:
Og du skal huske at /download/pub og /testmapp sikkert ikke må vises
iht. apache's standard <Directory />
Du skal give tilladelse med en <directory dine_biblioteker> osv
rettigheder til at vises.

Mvh
JesperKP

Jag "famler i mörkret" vet inte vad jag ska prova. Hur ska det se ut?

Hur ska raderna igentligen vara?

<Directory /download/pub>
        Options Indexes FollowSymLinks
        Options +Includes -Indexes
</Directory>

Dessa rader ger ingen skillnad.
Om jag surfar till http://min.domän.nu/filer
ser jag
/var/www/html/global/filer/backup
men inte
/var/www/html/global/filer/~pub (som pekar på /download/pub)

Om jag surfar till http://min.domän.nu/filer/pub
får jag felmmedelandet

Forbidden

You don't have permission to access /filer/pub on this server.
Apache/2.2.3 (CentOS) Server at www.sm6tpn.mine.nu Port 443

Jag tolkar det som att apache vägrar att läsa
/download/pub trots att jag sätter chmod 777 och chown apache:apache

Detta bara fungerade i gamla maskinen med apache 2.0 utan att ändra något i httpd.conf elle någon annan tänkbar fil vad jag kan påminna mig.

Snälla ge mig lite mer info än apache-sidor med manualer jag inte lyckas tolka :-(

Med förhoppning att lösa detta troligen simpla spörsmål.

Mvh
Håkan