Re: [TEKNIK] Boote et DVD-ISO på USB Flash ?

Michael Schmidt wrote:
On Mon, 23 Mar 2009 11:08:57 +0100, Lars Madsen <sslug@sslug> wrote:

<klip>
jeg formoder at der skal skrive noget specielt ned i bootsektoren. og det er det de specielle programmer gør for dig.
Ja det er ved at gå op for mig - nu skal jeg så "bare" finde et der passer til mit behov og temperament.
Det lader til at der adskillige forskellige...
Erfaringer med specifikke værktøjer vil være særdeles kærkommen, da det måske kan gå hen og blive den nye måde at transportere installations medie rundt på.

det kommer vel anpå hvilken dist du selv sidder på, ubuntu har masser af muligheder, mens til de andre dists tynder det vist hurtigt ud.

Jeg så gerne en løsning hvor det er fuldstændig ligegyldigt hvilket ISO-image der er smidt på mediet. Sæt flytbart medie i PC og boot på dette, medfører at PC tror den booter på ISO'et som om det bar det valgte boot medie, uanset om det er en floppy, CD, DVD eller netboot image.

Hvorfra denne præperering af det flytbare medie sker fra er som sådan underordnet, der kan "ofres" en PC dedikeret til formålet.

du kan jo prøve om usb-creator kan lave en fedora USB?

--

/daleif