Re: [TEKNIK] Backup over ustabil netforbindelse

2009/3/19 Søren Loft <sslug@sslug>:
> Hej alle
>
> Skal tage backup fra en winXP klient til Linux. Har eksperimenteret med
> Cygwin og rsync. Oprettelse af forbindelse, autorisation og kopiering af
> filer (over SSH - kryptering et must) fungerer fint.
>
> Forbindelsen mellem de to maskiner er derimod ustabil. Jeg har brug for en
> løsning der tager højde for dette - ie. kan genoptage afbrudte
> forbindelser/overførsler.
>
> Nogen forslag?

WinSCP genoptager selv forbindelsen hvis den tabes, og den
understøtter genoptagelse af overførsler.
Jeg bruger den selv til at overføre film til min laptop via wifi, og
signalet fra serveren til laptoppen er meget lavt når jeg ligger i min
seng i soveværelset i den anden ende af hytten. WinSCP klarer opgaven
tilfredsstillende :)

-Doc
--
No trees were killed in the sending of this message
However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.