Debian 5 - PostgreSQL installation "gone wrong" ?

Jeg har kastet mig over at lære Debian udgivelsen af linux - men er
rendt ind i et problem som sikkert "bare er mig".

Jeg har installeret et grundlæggende system uden X via Debian's
netinstall cd image.

Under installation af PostgreSQL er jeg dog løbet ind i en udfordring.

dpkg giver mig følgende pakker som er installeret :

postgresql                        8.3.6-1
postgresql-8.3                    8.3.6-1
postgresql-client                 8.3.6-1
postgresql-client-8.3             8.3.6-1
postgresql-client-common          94lenny1
postgresql-common                 94lenny1
postgresql-contrib                8.3.6-1
postgresql-contrib-8.3            8.3.6-1
postgresql-doc                    8.3.6-1
postgresql-doc-8.3                8.3.6-1

Jeg har fulgt den officielle installationsvejledning af PostgreSQL fra
www.debian.org (-> http://www.debianhelp.co.uk/postgresql.htm )

Men postgresql kan ikke startes.
Ingen af de "standard" konfigurationsfiler er dannet og ikke
engang /var/lib/postgresql/data er oprettet.

Har jeg helt misforstået hvordan postgresql installeres på Debian - og
er der en lidt nyere guide for installationen end den fra deres
officielle side (referere til PostgreSQL 7.4 på Sarge)

Nogen ideer om hvor det går galt - eller evt. en bedre vejledning for
installation af PostgreSQL på Debian?

På forhånd tak
  JesperKP