Re: [TEKNIK] nautilus og forbinde til server

E. Sjørlund wrote:
Lars Madsen wrote:
hvis jeg nu i f.eks. Linux Mint (ubuntu) beder nautilus om at forbinde
til en server via ssh

det kunne være

server: nisse.org
path: /home/daleif
user: daleif

så kommer jeg fint igennem. hvis jeg lukker vinduet, har jeg stadigvæk
ikonet på skrivebordet.

Men hvis jeg dobbeltklikker på ikonet så havner jeg ikke i /home/daleif
men i /

Nogen der ved om man kan få nautilus til at huske den tilhørende path?

Dette er testet på Linux Mint 6 og Fedora 10, begge har samme opfærsel
som default.

ideer?

Sådan opfører SuSE 11.0 + Gnome sig ikke. Her forbliver
skrivebordsikonet aktivt indtil man via højremusen unmounter.
Jeg har registreret min klient i serverens ~/.ssh/known_hosts, kan det
være forklaringen på forskellen?

husker den også folderen? I mine testes mister den folder lige så snart jeg lukket vinduet, så aner ikonet ikke hvor den skal hen over går i stedet til / (hvilket giver problemer thi visser version er af RedHat AS har sat / til at være ikke læsbar for brugerene (711)), men test op mod en anden server viser at det ikke har noget med sagen at gøre.

/daleif