Re: [TEKNIK] Hvilke dir p å hvilken disk?

On Wed, Mar 25, 2009 at 14:52:29 +0100, Christoffer Kjølbæk wrote:

> Af ren nysgerrighed (og uden at have læst artiklen) er det så meget
> slemt kun at bruge en SDD? Jeg overvejer at skifte min laptops HD ud med
> en sådan, er det et problem?
Det aller aller vigtigste er at du undgår at købe en disk med en JMicron
controller i. Det er desværre langt de fleste af de billige SSD'er som
indeholder den.

Hvis du læser artiklen vil du se at worst-case latensen ved tilfældige
4K skrivninger for en JMicron SSD controller ligger oppe omkring 0.5s!
Dvs. et halvt sekund for at skrive 4KB til disken.

Hvis det er den eneste disk i maskinen vil du formentlig også have din
swap på den, og når den bliver brugt er det i det store hele tilfældige
4KB skrivninger, som OS'et er nødt til at vente på. Dvs. du kommer til
at opleve at din maskine hakker.

Og ja, det er af bitter erfaring :-)

--
Med venlig hilsen