Re: [TEKNIK] Hvilke dir på hvilken disk?

Martin Møller Skarbiniks Pedersen wrote:

> I teorien kan man læse i FHS, hvilke kataloger der er "variable" i
> FHS-forstand og
> smide dem på den ikke-SSD disk.
>
> http://www.pathname.com/fhs/
>
> /Martin

Jeg her leget med en tom disk, og i den forbindelse set, at SuSE
tillader følgende på egen partition:
usr, var, opt, boot, home, srv og tmp
mens
proc, dev, lib, bin, etc, sbin, mnt og /var/adm/mnt ikke kan.
Det svarer jo meget godt til den artikel, du viser hen til.
Jeg tror nu, at jeg også vil lægge home på SSD disken, og så til gengæld
symlinke alle de . dir, det er muligt. Det vil sige, at ting som
.mozilla og .thunderbird kommer over på plade-disken, mens de mere
statiske opsætninger kan blive på SSD.
Desværre er den model jeg har bestilt ikke lige en hyldevare, så
projektet er foreløbig udsat til den 8.4.