Sære tomme mails på Thunderbird indbakke

I indbakken på min Thunderbird (version 2.0.0.19) på suse 0.3 maskine
ser jeg nogle sære tomme mails.

Det er den eneste maskine, som jeg kender til, som læser pågældende
mailkonto.

dvs. emne, afsender og modtager felter vises som blanke i indbakke
oversigten

HVis jeg anmoder om mailens kildetekst får dette:

>From - Sun Mar 29 23:24:57 2009
>Date: Fri, 30 Jan 2009 17:58:23 +0100

Hvad foregår der?